Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 13 januari 2013 07:14

och grymt skönt att slippa åka till jobbet..

Härligt med helg..

När jag åkte hem från jobbet igår..

Upptäckte jag att det ena torkarbladet inte riktigt var som det brukar vara..

En liten bit av gummit hade lossnat från själva torkararmen..

Fasen oxå...

 

Då måste jag ju köpa nytt,,,,

Det är väl lika bra att köpa båda och byta på samma gång,,,antar jag..

Det är dumt att snika på det,,,

Har varit runt på olika sidor,,,

Och kollat pris dårå givetvis...Lite billigare är det allt på nätet,,

Men,,jag måste nog ta mig till en reservdelshandel snarast möjligast..

Inte bra att köra omkring med ett trasigt gummi,,,,

Har jag osis (vilket hör till vanligheten)..

Så kan det ju bli värsta märket på vindrutan om jag använder torkarna..

Jag har varit med om det förut,,,,

Inte bra,,Inte bra alls...

Tjooo

  



Av Lisa - 12 januari 2013 19:29

Öppet Hus idag på jobbet,,,

Det gick ju som jag dansar,,,elegant,,,Hehehe..

Allvarligt så var det ett bra Öppet Hus,,

Det kom en del intresserade föräldrar..

Sen hade vi även föräldrar till våra nuvarande elever där,,,

Dom hade bara BRA att säga om OSS,,

Aaahmeen,,är inte det lysande ???

  

Kom hem ganska pigg alert faktiskt,,även fast det var jobb idag..

Satte mig i soffan och kollade Tv...

Och fastnade i Sveriges Mästerkock..

I 3 timmar satt jag som klistrad framför Tvn,,

 

Vilka grabbar,,,dom är,,dom där programledarna..

Dom skrämmer skiten ur mig bara jag ser dom på Tv,,,Hua..

Jag skulle aldrig vilja stå öga mot öga framför dom..

Jag skulle nog känna mig som en blyg tonåring...

Dom är så allvarliga,,så dryga,,riktiga översittare,,Jaaa dom är läskiga helt enkelt...

Men,,dom är väry underhållande att titta och lyssna på..


Dags för mig att ta disken tror jag..Tråååkigt..

Men om jag om jag har ett glas vin i närheten,,så kanske det blir roligare..

Tjooo

  


Av Lisa - 12 januari 2013 05:59

från att skriva..

Jag har lixom inget att skriva om,,,

Det är tomt i hjärnkontoret..

Det har väl märkts på alla inlägg dom senaste veckorna..

Bla Bla Bla Bla Bla..........


Idag Lördag ska jag iaf jobba,,

Det är Öppet Hus på skolan,,

Hoppas Hoppas att det kommer många intressenter..

Jag frågade chefen häromdan om det är möjligt att några

elever kan hjälpa mig i Cafeterian,,

Självklart..tyckte hon..

 

Jag hade önskemål om att 8orna kanske kunde hjälpa till..

Dom är ju bara för bra dom eleverna,,,

Lite orolig var jag allt: Tänk om INGEN vill hjälpa tant i Cafeterian,,

Då kan det bli lite körigt,,eleverna ska ju ha lunch oxå,,,

Men,,,Hör och Häpna,,,

Det var så många som ville hjälpa till att dom fick dra lott i klassen,,

Härligt,,

Fy f-n va goa dom är eleverna....Både killarna och tjejerna..


Kanske är det dags att försöka sig representabel nu då,,,,,

Typ lukta lite gott,,fixa håret och lägga lite Make-Up på fejan,,,

Så jag inte skrämmer iväg Föräldrar och barn när dom kommer på besök...


Konstigt det känns att jag ska iväg till jobbet IDAG,,,

Meen,,inget som inte har nåt gott med sig,,,

Jag är ledig på MÅNDAG,,,Grymt...

Tjooo

  



Av Lisa - 9 januari 2013 20:30

letar som en tok efter läsglasögonen i typ 1 halvtimme...

 

Och vart fanns dom nånstans då ???

På huvudet såklart,,,Hehehehe..


Idag när jag typ skulle svänga in på "min" gata

så stod en sopbil parkerad och lyfte upp en STOR behållare med sopor..

Och det var ganska trångt där jag skulle förbi honom...

Han hade precis lyft upp den där behållaren i luften...

Så den hängde och svajade lite oroväckande fram och tillbaka över sopflaket..

 

Jag var ju tvungen att köra förbi..jag kan väl inte stå där som ett fån

och vänta tills han var klar med tippen..,,,Fegis....

Liiite läskigt var det,,,när jag åkte förbi...

Tänk om han skulle "råka" trycka på fel knapp..Hua

Och hela behållaren ramlar över mig som sitter i bilen..

Då hade det varit skrot av både bil och tant,,,


Nu blir det Inkognito,,,sista delen..

Helt ok serie tycker jag...





Av Lisa - 9 januari 2013 19:06

Allvarligt,,Det här har jag retat mig på sen första gången jag såg den..

Inget ont om Shirley Clamp...

Hon är jättesnygg,,,även innan hon gick med i Viktväktarna..

Men,,varför kan inte hon som alla andra säga hur mycket hon har tappat i vikt..

Hon behöver ju verkligen inte säga hur mycket hon väger nu,,

Hon vill helt enkelt inte säga det,,Och då slipper hon uppenbarligen,,

Det är bara för att hon är kändis,,som hon inte behöver säga hur mycket hon har gått ner..

  

Om hon nu ändå gör reklam för sin vikt i Nationell Tv på prime time..

Va f-n,,,ut med det,,Hehehe..

Tjooo


Av Lisa - 8 januari 2013 20:54

aaahmeeen helt allvarligt..

Attans vad det snöade i morse,,

Flingorna var ju stora som dasslock,,

Tur att det inte höll på så länge..


Idag har varit Konditor på jobbet..

 

Vi ska ha Öppet Hus på Lördag i skolan..

Jag måste ju ha nåt att sälja i Cafeterian..

Så idag bakade jag 2 chokladkakor m Cocostäcke på..

Hoppas att det kommer många föräldrar som är intresserade av sätta sina barn i vår

alldeles fantastiskt bra skola,,,Hoppla Hoppla,,Vilket fjäsk..

I morgon ska jag baka Choclate Chip Cookies,,Gott..

Nu är det Inkognito på Tvn,,

Måste se det..

Tjooo

  



Blev dom GOA eller,,,,

Av Lisa - 7 januari 2013 20:26

Härligt att vara tillbaks på jobbet,,

En kanonbra första dag...

Det var verkligen skitroligt att se eleverna igen..

Vårterminen som är nu,,Kommer att bli såå bra..

Några nya elever har vi fått oxå..

Det e riktigt bra,,

Men,,idag fick moi en utskällning av en mamma..

Det var INTE roligt,,Hmmmmm,,

JAG av alla människor,,som är så jedra snell...


Så kom då den av mig efterlängtade Farmen idag...Kul Kul.....

Det är en samling väldigt olika människor..

Fast det är juh det som är det allra mest spännande..

Guuuuud,,,Vad många åsikter jag har om personerna i år...

Jag hann inte bilda mig nån speciell uppfattning om deltagarna

eftersom programmet bara höll på i en halvtimme,,,

Det gillar jag INTE..

Men en del av ju såklart redan utmärkt sig,,,,Med råge...

"Jag är en Stockholmstjej,,som åker kommunalt och går med höga klackar när jag går ut

"Och alla andra,,,,Ja dom är ju redan typ bönder och bor på landet"

Lilla gumman,,det kommer inte att bli lätt för dig som är Blond och 19 år

Och kanske är hon inte den vassaste kniven i lådan ???

Det ska bli roligt att följa henne,,,Hahaha

Hoppas att hon är kvar läääääänge,,,,

Middagen idag blev

 

Falukorv,,Äggröra,,Stuvade morötter,,Vitkål och Keso..

Jajaja,,Inte riktigt LCHF,,

Men jag skippade en del Kolhydrater iaf..


Ojojoj,,vad tiden har runnit iväg...

Nu börjar en till,,,ny Serie,,

Incognito (Rätt stavat,,,Ingen aning)

Tjooo

  





Av Lisa - 7 januari 2013 05:04

Och nu börjar allvaret igen,,,

Det ska bli härligt med lite rutiner igen..

Fast det har varit ruskigt skönt med ledighet oxå..

Liiiiite tradigt blir det när man inte gör så mycket..

För som sagt vi har inte alls gjort många knop nu på lovet..

Fast,,,,Vardagsrummet...

Det är jag riktigt nöjd med att vi har gjort i ordning..

Allt piff är ju kvar,,Lite tavlor,,Hyllor på väggarna..

Men det får bli när det blir..när plånkan är välfylld igen..Hehehe

Nu har jag gjort av med så mycket pengar på möblerna..

Det är en sak till som är viktig som jag ska handla: Soffbord...

Jag tänkte bli av med det som jag har,,,

Så jag satte in annons på Blocket,,men ingen har hört av sig..

Då får det välan bäras ner till Miljöstugan..


Nähä,,Nu tror jag att tant ska ta sig en dusch,,

Jag måste försöka se respektabel ut,,vi får ju en del nya elever till oss idag..

Min chef hörde av sig igårkväll:

Har vi frukosten klar till imorgon (idag) ???

FRUKOST ????

Va f-n det har jag missat,,,Grrrrrrr

Eller så har tant glömt bort det...

Hon har säkert sagt det till mig,,,,

Men,,är man förvirrad och gammal så är man,,,Hahaha..

Vi får stanna till på Statoil i Saltis och köpa pålägg

när vi är på väg till jobbet Per och Moi...

Ha en grymt bra dag idag mina vänner...

Det ska jag ha denna första arbetsdag efter lovet..

Tjooo

  



Ovido - Quiz & Flashcards