Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 24 januari 2013 19:12

Det är ju lysande..

 

Och du är väry much välkommen,,

Jag har levt ganska sparsamt den här månaden,,,

Förutom min klippning/färgning häromdagen,,

Men jag har haft den i tanken i flera veckor,,

Så därför har jag varit ett uns återhållsam med plånkan,,,

Alltså inte öppnat den i onödan,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 23 januari 2013 21:27

Tråkig kväll..

eller,,,Den är som alla andra kvällar..

I ärlighetens namn så är det ju upp till mig att göra kvällarna roliga..

Meen,,Jag orkar inte det..

Det är så sjukt härligt att ligga i soffan och chilla lite..

OCH titta på Tvn såklart..

Just nu så är det Efterlyst på burken..

Meen,,Varför har Hasse skaffat skägg ???

 

Rent ut sagt,,,JÄVLA IDIOTER som finns bland oss..

Tänk om man sitter och kollar på programmet och

helt plötsligt får se nån gammal bekant dyka upp i nån kamera,,

Som misstänkt för ett rån t ex...

Hua,,Hemska tanke..


Här kommer 2 bilder tagna från samma plats..i Saltis..

Men på olika dagar..

   

Grått och trist idag..

Hoppas på en finare dag i morgon,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 23 januari 2013 18:37

Foto

Faktiskt så är jag riktigt nöjd...

Bort med det blonda och dom döa slitna topparna...

Tänk vad lite färg och en sax kan göra för tant..

Dom flesta på jobbet idag (3 st),,tyckte att det var snyggt..

Meen,,sen var det någon (1 st) som inte sa nånting,,,Hmmmm

Vad betyder det då ????

Att h#n tycker det är så j-a fult,,

Så att h#n inte ens kan säga nånting,,,Hahahaha...

Tjooo

  

Av Lisa - 23 januari 2013 04:55

Herregud,,

Vad är det hon föreslår,,,Tv-chefen,,

En licens till alla med Datorer och Surfplattor,,

Sjukt..

Jag själv betalar ju Tv-Licens,,

Ganska svårt svårt att smita från den avgiften när man bor i lägenhet

och har ComHem som lev. av kanaler..

Det är säkert skitmånga som inte betalar nån licens alls,,,

Men,,som även tittar på Tv genom nätet,,,

Ok,,No Big Deal,,,eller..

Visst är det lite fuskigt att det är så,,,

Hur kul är det att sitta framför en Dator och kolla på Tvn..

Men,,,Nu är det ju så att med teknikens hjälp som alla vet,,,

Så är det grymt lätt att koppla Datorn till sin Tv..

Och Voilà,,,så kan man se på Tv...


Fast,,Jag tror att andelen som betalar är högre än dom som inte betalar..

Men,,det måste väl ändå vara ganska lätt att

lagstadga om en ny extra skatt till alla som äger eller hyr fastighet..

En Tv-skatt,,,

Då blir alla nöjda och glada,,

Iaf vi som är lagliga och betalar Tv-licens..

Så kan vi gnugga händerna åt alla smitare

som blir tvungna att betala då,,Hehehe


Igår var ju jag hos Frissen och färgade/klippte mig..

Jag återkommer med bild senare i kväll..

Det är knappt jag känner igen mig själv när jag går förbi spegeln,,Hehehe..

Tjooo

  




Av Lisa - 22 januari 2013 19:02

Urbota löjligt

Detta var vad jag såg i morse när jag kollade in Aftonbladet på nätet...

Stor bild på Carola och Tuttchocken,,,,,

Själv såg jag inte Baggegalan,,,

Meen,,vaf f-n Aftonbladet är det verkligen nåt att göra en så stor affär av..

Bruden har en fin hylla,,som hon vill visa upp...

Det skulle jag oxå göra om jag hade såna boobisar...

No big deal,,,Eller hur...

Tjooo

  

Av Lisa - 21 januari 2013 20:37

Kolla på det här klippet,,,

Ser ju helt sjukt ut,,,Men väldigt gulliga hundar..

Jag såg den för första gången alldeles nyss...

Jag skrattade högt ,,,Hahahaha..


I morgon ska tant klippa sig...

 

Under hur många och långa år som helst,,,

Så har jag varit snaggad,,,Då menar jag verkligen snaggad...

Meen,,för ett ental månader,,,,så bestämde jag mig för att vara lite wild`n`crazy,,,

Håret ska växa,,,

Fast,,det är ju bara det att kvaliten på mitt hår inte är nån större hit...

Och jag bleker ju håret minst en gång i månaden,,,efter varje klippning..

Och kvaliten på håret blir ju inte direkt bättre av att blekas,,,

Förra vecka fick jag nästan hjärnsläpp på frisyren...

Hade stor lust att sätta fyr på skiten,,,

Well,,Nu har jag iaf klipptid tills i morgon...Yiiiiihaaa..

Nu ska håret av igen,,,Men inget snagg den här gången,,,

Lite längd vill jag nog ha,,,Typ lite bobaktigt...

När jag ändå är hos frissen ska jag passa på att färga det..

Jag får väl lyssna vad han kan göra åt eländet...

Kanske åt det röda hållet,,,eller kanske guld,,,

Vill inte vara blond längre,,,

Det är så svårt att få det snyggt själv,,,

Jag ser f-n ut som ett marsvin i håret,,,Färgmässigt..

Blond,,Gul och en del vitt/grått...

Pinsamt fult,,,

Tjooo

  




Av Lisa - 20 januari 2013 17:52

det är typ mitt andranamn..

Guess what på Söndagar ???

TVÄTTSTUGAN,,,Yiiihaaaa..

Sen har jag dammsugit idag oxå såklart...

Det går bra nu,,Hehehe..

Hade ångan uppe idag,,,så det var bara att köra på...

Åsså blev en tur till landet förut i det fina vädret..

 

Det var strålande solsken hela vägen ut,,även där ute..

Sen på vägen hem,,Så började det att snöa..Hmmmm..

Grymt att det inte kom så mycket iaf...

Nähä,,dags att rusa till tvättstugan,,,

Tvi och blä,,,,Det var mycket tvätt idag..

Tjooo

  


Av Lisa - 20 januari 2013 12:21

varje Söndag,,,

Japp,,nu är det gjort,,

Och spegeln får nog vara klarmålad nu oxå..

Den är målad i 4 lager,,

Nu ska den bara torka ordentligt så får Per hjälpa mig att hänga opp den..

 

Där,,,ovanför skänken ska den hänga på bredden..

Det är enda stället som jag är säker på att den ska hänga kvar på..

Jag har ingenting upphängt på väggarna ännu..

Dom är alldeles gråa och trista..

Meen,,nu när det är så grymt fint på väggarna vill jag oxå vara

100 % på att det som kommer upp,,,stannar där det är tänkt att vara..

Inga massa onödiga spik/borrhål här inte..

Såå,,Snart inom några dagar kommer nog spegeln på plats,,

Hoppas Hoppas....på det iaf..

Nu ut i SOLEN...

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards