Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 3 januari 2013 06:31

efter en najs natt..

Jag trodde inte att natten skulle bli bra....

Igår när jag satt och kollade på Fjällbackamorden,,

(som jag för övrigt tyckte var liiite bättre igår,,än förra veckans avsnitt)

Då var det ett hiskeligt liv inne hos den unga granntjejen,,

Vi har våra vardagsrum mot varandra,,

Alltså likadana lägenheter fast spegelvända mot varandra ???

Jajaja,,Ni fattar va ??

Det är så lyhört,,

Hon är relativt tyst av sig,,

Men,,när hon går,,Jag vet inte hur hon gör..

Hon måste sätta ner hälen först med en jefla kraft,,

För det låter väry mucho..

Jajaja,,åter till gårdagskvällen..

Dom satt och tramsade inne hos henne...

Skrattade och pratade,,

Sätter man örat mot väggen så hör man precis vad dom säger oxå..

Hahaha,,Men nu har ju jag aldrig gjort det,,,Hrrrrmmmm..

Jag satt i soffan och eldade upp mig,,

Och hade alla möjliga tankar på vad jag skulle göra för irriterande i morgon bitti..

Allt för att reta henne,,,Väcka henne..

Man sitter inte och tramsar en vanlig Onsdagkväll..

Lite respekt till grannarna måste man väl ändå ha..Capiche.......

Precis när jag gick och la mig,,,Vid typ 22.30

Då var det knäpptyst inne hos henne,,,,Härligt..

All heder till granntjejen,,,

Hon HAR respekt till oss grannar..

Nu fick tant sin skönhetssömn,,Inte dumt alls..

Tjooo

  



Av Lisa - 2 januari 2013 18:56

Njaa,,städa vet jag inte riktigt om jag har gjort..

Men,,plockat pryttlingar till förbannelse det har jag gjort iaf..

Och burit ner i källaren,,

 

Nu börjar det bli fullt där nere,,

Fast det känns ruskigt bra att ha fått "ganska" mycket gjort nu under ledigheten..

I morgon blir det städning..

Då ska nya mattan läggas på golvet..

 

Titta jag har lyckats köpa en Matta som INTE är gjord

av svarta barnarbetare,,(Illegala barnarbetare)..

Det känns lite bra faktiskt,,

Nu finns det inte en endaste pryl här hemma i våningen

som skvallrar om att det nyss har varit JUL,,,,Så ljuvligt..

Jag tog det sista idag..

Gardinerna i köket

 

Nu hänger det en kitchig gardinkappa i fönstret..

Såå fin,,,Såå fin..

Tjooo

  

Av Lisa - 2 januari 2013 13:57

Nu har jag varit iväg och köpt

 

En ny lampa till taket i Vardagsrummet..

Det jag hade förut var en gammal Rislampa,,Hemsk..

Jag kan väl tänka mig att den hade typ 8 år på nacken,,

Men,,Nu är den ett minne blott,,Tack o lov..

Det blev en fin Ullmatta oxå..till vardagsrummet..

Men den får ni se senare,

Jag ska dammsuga och skura golvet först innan den läggs på plats..

Annars håller jag på att ställa ner saker i källaren,,

Satan i Gatan vad mycket prylar jag har uppe..

Nu ska jag ner igen,,Pust..

Men FINT blir det hemma i våningen..

Tjooo

  

Av Lisa - 2 januari 2013 06:09

nu är det inte många dagar tills att jag börjar och jobba..

Det har varit grymt härligt att vara ledig..

Men,,,ibland har det varit nära till att klättra på väggarna..


Varför blev det inget inlägg igår ??

Jo serru,,vi åkte till landet fram och tillbaka...

Inte bara 1 gång,,

Det var lika bra och passa på,,,

Så vi tog turen dit ut 2 gånger,,Hehehe..

Men,,jädrar vad snön har smält undan,,

Både där ute och här hemma...

 

Nu ser man ju det nya taket på loftet..

Jättefint är det..Om man nu kan tycka att ett tak jättefint..

   

Det var nära på lite VÅRvibbar igår..

Solen var nära på att titta fram bakom molnen,,

Termometern visade typ 5-6 grader

Men,,va sjutton det är 2 HELA Vintermånader kvar..

Och mucho kan hända,,,Snö och så in i helvetet kallt...Brrrrr..

Ljuset börjar iaf komma tillbaka,,Halleluja.. 

Det är väldigt positivt..

Tjooo  


Ovido - Quiz & Flashcards