Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 29 december 2012 07:55

och deras allmänna tvättstuga för oss boende i området..

Det är den tvättstugan som GUD har glömt..

Jag var dit igår och tvättade mina gardiner som jag är klar med..

Jag hade inte bokat tid..

Utan tog maskiner som inte någon annan tvättade i...

Så jag snodde ingen annans tid,,alltså..

Det skulle jag ALDRIG göra,,

Det brinner (arg tant) verkligen i mitt huvud när någon har tagit min tvättid,,

 

Således i tvättstugan :

Det är allmänt skitigt och nedgånget där inne,,

Maskinerna är sedan Hedenhös tid...

Igår var det 2 maskiner som var trasiga..(Det finns 10 st)

Vilket innebär om någon bokar 2 maskiner så kan det vara 1 av dom som är trasig..

Tänk en barnfamilj dårå..med typ 2 barn och 2 vuxna...

Det innebär i sämsta fall att dom bara har 1 maskin att tvätta i...Skamligt..

Förra veckan var låset till dörren trasig...

Så det låg en bok vid dörren för att den inte skulle stängas igen..

Igår var iaf låset fixat,,,Heder åt det Svenska Bostäder...

Allvarligt,,,Hyran,,,Vad är det som ingår i den ???

Jooo..En tvättstuga..

Då ska den väl för fan oxå funka ordentligt..

Nu har dom ju sålt ut så mycket lägenheter,,,

Så det måste väl finnas både personal och pengar

för att ta hand om oss befintliga hyresgäster som är kvar..

Näää,,det är dags för tant att skicka ett argt mejl till SveBos kontor..

Jaaaa,,det ska jag göra..Basta...

Tjooo  



Av Lisa - 28 december 2012 12:10

med gardinerna,,,Pust..

Efter lite knåpande så sitter dom tillfälligt på plats..

 

Det blev jättefint,,

Gardinstänger,,,Ska jag köpa det idag eller ???

Jag vill...Jag vill....Jag vill...

Fast jag tror att jag ska tvätta och stryka längderna först,,

innan jag hänger upp dom på riktigt...

Nu till en annan sak:

Min syn..eller kanske snarare brist på den,,

Nää,,så illa är det inte ännu,,,Tack o lov..

Fast det är sjukt jobbigt när jag ska försöka mig på nåt som kräver

precission och fokus av ögat..

 

Som en så enkel sak att trä igenom en tråd i nålsögat,,,

Det är inte lätt,,vill jag lova..även om jag har läsglasögonen på mig..

Såååå grymt frustrerande...

Oftast tar det flera minuter innan jag får i tråden,,,

Jag får nog se till att köpa ett förstoringsglas,,

Tjooo

  






Av Lisa - 28 december 2012 09:49

morgontid,,

då brukar jag läsa morgon/dagstidningarna på nätet...

Idag läste jag om en dansk STJÄRNA..NOT....

 

En pappa som var väldigt sugen på en Grillad Köttbit...

Men det var på tok för mycket iskyla utomhus,,,

Vad göra då ????

Johodå,,man tänder sin Kolgrill inomhus,,,Vilken ärta !!!!!

Hallå,,inte ens jag skulle komma på den tanken,,Hehehe..

Jajaja,,det hela slutade med att familjen mådde dåligt..

Då ringdes det till 112

Alla i familjen (2 vuxna,,3 barn)

Åkte in till sjukhuset för behandling av kolmonoxidförgiftning,,,

Nästa gång kanske han tänder grillen utomhus ist..

Tjooo

  


Av Lisa - 28 december 2012 06:03

med minusgrader och ett vackert månsken utanför dörren..

 

Jajaja,,Jag vet att bilden inte är den skarpaste,,,

Men en gör så gott en kan med den lilla kameran..


Gardiner

 

På IKEA blev det 2 paket färdigsydda längder..

1 paket till fönstret

Och det 2a paketet till balkongdörren...

Det till balkongdörren är färdigsytt,,

Jiipppiie..

Så idag blir det till sy upp dom andra längderna,,dom som ska vara i fönstret..

Satan i Gatan,,vad fint det kommer att bli..

Men,,innan jag hänger upp längderna så ska jag köpa mig lite nya gardinstänger..

I slutändan så kommer jag att ha en HEL längd kvar..

Undrar vad jag ska göra med den ???

Kanske några Kuddfodral ??

Nån liten duk oxå ??

Tjooo  


Av Lisa - 27 december 2012 15:44

blev det idag,,,Tjohoo..

Men,,tyvärr blev det inte som jag ville att det skulle bli..

Jag köpte lite småsaker bara..

Ljus

Ugnsfasta formar

Gardiner till det nymålade vardagsrummet

 

Dom kommer att göra sig jättefina mot den målade gråa väggen..

Möbler skulle jag ju titta på..

Nu har jag tjatat om det i flera månader,,Hehehe..

Men av olika anledningar så blev det inte så..Snyft..

Inte en endaste möbel tittade jag på..

Jag hade ju verkligen laddat för det,,,alltså titta på möbler..

För att oxå köpa dom idag...

Och för att få hem dom fortast möjligast...

I morgon hade jag haft dom hos mig,,,,

Nu är det en mycket besviken tant som sitter här hemma...Bläää..

Grymt tråkigt att det blev som det blev...

Tjooo  




Av Lisa - 27 december 2012 09:11

Jag har suttit vid Datorn i flera timmar,,Pust..

Allt för att göra vistelsen där inne så snabb som möjligt,,

Kollat art.nr och vilka hyllor och fack som pryttlingarna ligger i..

Eftersom Per KANSKE skulle med..

Nu,,verkar det som om han INTE följer med mig..

Vilket iof sig inte gör så mycket,,

Han har det bättre hemma,,Hahaha..


Sen har jag suttit med telefonen tryckt mot huvudet,,,

Det är nästan så att hjärnan kokar,,

Nää,,skämt åsido..

Jag hade slarvat med en räkning till Fortum..

Nu e den OK,,,Härligt..

Sen fick jag hem en avi om en obetald avgift till Kommunal,,,

Jag har varit inne och letat fram Kommunals inbetalningar..

Och hittar ingen obetald avgift..

Väntar på ett samtal från dom..

Jaa,,jag ringde till dom förut,,Bara en telefonröst..

Men dom ringer så gärna upp sa telefonrösten...

Den som lever får se....

Undrar hur länge jag får vänta ?????


Fasen vad jag har varit slarvig med betalningar,,,Inte bra..

Jag får väl skylla på att jag är en TANT...Hehehe

Och det vet ju alla hur man blir när man är TANT:

Man blir gaggig...

Man glömmer saker "lite" oftare än när man var yngre,,,


Ha en riktigt bra dag alla runt om i Sverige..

Det ska jag ha även om det regnar,,är plusgrader och grått ute,,Blääää

Tjooo  


Av Lisa - 26 december 2012 15:19

fram och tillbaka riktigt snabbt..

Dä ä mycket snö dä..

   


 

Inspektion av snön på taket..

Skotta,,skotta och skotta..

På baksidan av huset uppe på taket är det ännu mer snö..

Grannens hus

 

Dom har som ett draperi/persienn på huset..

Mycket snö är det.....

Fast till helgen ska det bli ett antal plusgrader,,,,

Så det är väl inte för mycket begärt då kanske att en del av

detta som ligger på backen smälter bort...


Egentligen idag,,,hade jag velat åka och kolla in lite REAsaker..

Men,,snäll som jag är så åker jag med till landet..

OCH snäll som Per är så stannade vi till vid JULA..

Lite småpryttlingar ville jag handla:

Musmatta,,Kyltermometer och lite

JULpynt till nästa år..Det har jag aldrig varit smart nog till att göra förr..

 

Den här riktigt fina Bordsstjärnan köpte jag,,

Visst är den lite fin ???

Halva priset,,,så endast 75,00 svenska riksdaler,,

Nöjd tant ??? Japp...

Sen fanns det inte så mycket mer som fångade mitt intresse..

Ganska utplockat på pryttlingar där faktiskt...


I morgon blir det nog IKEA,,,Äntligen..

OCH jag kanske får med mig Per,,,Hehehe..

Hmmm,,Hur nu det ska gå med honom inne på IKEA..

Fast det kan vara ganska bra,,

För då blir det inte att jag går omkring och klämmer och tittar på allt...

På det stora hela blir det:

In,,Plocka det jag ska ha,,Betala,,Ut och Hemåt...


Tjooo  


Av Lisa - 26 december 2012 07:54

och försöker fixa till det lite på Bloggens startsida

Vädret,,har jag lagt in,,,

Duktigt av tant som är helt ute och cyklar

när det kommer till sånt fixande och trixande..


Sen har jag lyckats få in en länk till min gamla Blogg..


Men,,Jag såg igår att det inte funkar att skriva Kommentarer,,

Det är lite underligt...

Det måste jag försöka ordna till så att det går..

Tjooo  



Ovido - Quiz & Flashcards