Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 25 december 2012 19:27

Det måste jag ju bara se...Japp...

Men,,det verkar inte som om Olle är med i kväll..Synd i såna fall..

Eller så kanske han dyker upp i nån sekvens..Hoppas Hoppas..


 

Nu är jag klar med disken för idag iaf..

Hoppla Hoppla,,,vad med disk det var,,både från igår och idag..

Va fasen har min Diskmaskin tagit vägen ??

Den funkar bara i veckorna när jag jobbar,,,Weiiiird..  

Tjooo




Av Lisa - 25 december 2012 13:01

Har jag och Per gjort,,,,

 

Det fanns en del snö runt och på den lilla röda..

Det är lika bra att få bort det mesta nu,,Det blir sååå mycket annars

när jag går ner nästa gång...

Fy sjutton vad glad jag är över att jag står vid en elstolpe nu...

Även om jag inte har Motorvärmare så har jag ändå en

Kupefläkt,,,Guld värt..

Så grymt härligt att slippa skrapa rutorna på morgonen när jag

ska iväg till jobbet,,,

Ok,,Platsen får väl vara värd dom där nästan 400 kr/månaden då...

 

I Rosa Pyjamasbyxor (typ) och lila Strumpor (Jag hade det på mig,,,Inte Per)

stolpade jag och Per iväg till ICA efter motionspasset med snöskottningen...

Jag är så sjukt sugen på Lax idag,,

Ugnsstekt Lax och lite rester (Jansson,,Omelett)

från Julbordet får det bli till middag idag..

Tjooo  


REA

Av Lisa - 25 december 2012 10:50

Jag hade faktiskt tänkt att bege mig ut på vägarna idag

för att kolla in REAn på tex:

IKEA,,,Har dom REA där ??

Jajaja,,i vilket fall som helst så ska jag köpa nya möbler..

Bl a: Mediamöbel,,Vitrinskåp,,Hylla/or..

Jag har tjatat om det nu i hur många veckor som helst..

Men i och med att Granen kom upp så fanns inte riktigt platsen för dom nya möblerna..

Och,,nu blev det ju ett riktigt busväder med all snö som faller..

Så jag vet inte om det är så himla vettigt att bege sig ut med bilen

om jag nu inte absolut MÅSTE åka iväg...

Jag är ju för sjutton LEDIG,,så det finns inga MÅSTEn nu och 12 dar framöver..

Hoppas på bättre väder i morgon,,,

Tjooo  


Av Lisa - 25 december 2012 08:43

denna dagen efter JULafton...

Det är riktigt najs att nu går vi mot ljusare tider,,,Ahhhh..

JULafton igår var lugn och härlig..

Moi och Per brukar inte ge varandra JULklappar,,

Ganska onödigt,,anser vi..

Men det är ju så grymt roligt att köpa,,slå in och ge bort..

Således dårå,,MOI hade köpt till han nu i JUL,,Hehehe

I hemlighet,,han visste inget..

Kanske lite elakt,,för då hade han inte chansen att köpa till mig,,

Fast egentligen,,så är det väl inte klapparna handlar om,,

Bara för att en person köper och ger bort..

Så måste väl inte den andra oxå köpa,,bara för att det ska vara lika..Hehehe

Man köper väl ändå nåt för att man tycker om och uppskattar en person,,

Jag köpte 1 sak till Per i JULklapp..

 

Och jag satt och höll på med ett rim till det paketet i säkert 1 1/2 timme..

Jag och rimma är ingen bra Kombo..

Här är rimmet iaf

När du från badet stiger opp

Kan du med denna dölja din snopp

Med detta håller du dig varm

Den döljer oxå din barm

Den du har är gammal och sliten

Och alldeles för liten

Den ska du nu kassera

För bäst före datum har passera

Om du efter badet frysa

Kan du i denna sitta och mysa


Ojojoj,,snacka om att alla celler gick på högvarv i hövvet..

Det var nästan så att det började brinna där uppe

Tjooo  


Av Lisa - 24 december 2012 17:55

och den har löpt precis så som vi planerade,,,

Hahahaha,,,planering,,,med 2 personer,,

Jajaja,,det enda som var planerat var maten och vilken tid vi skulle äta..

Och som vi har ätit sen,,,OjOjOj,,,nu är tant proppmätt..

 

Ägghalvor m god fyllning ovanpå..Per fixade dessa goda..

 

Janssons frestelse som Per oxå hade fixat,,,Mmmmmm,,,

 

Finn 1 fel,,,  

GOD FORTSÄTTNING på JULAFTONSKVÄLLEN alla vänner..

Nu är iaf vi mätta och belåtna,,,Väldigt mätta

Och Kalle har vi oxå tittat på,,Of course,,,

Och inte märkte jag nån skillnad på att dom hade klippt bort den lilla

"mörka" dockan,,,

Av en fjäder blir det lätt en hel höna,,

Mycket skrik för ingenting,,,

Tjooo    

Av Lisa - 24 december 2012 07:46

Vad konstigt...
Mitt inlägg försvann,,det var bara rubriken kvar...

Det är bara att skriva om inlägget,,,


Jameen,,då har dagen kommit som många har väntat på...

JULAFTON..

För vår del så kommer den att bli superlugn och härlig..

Inga gäster,,,Ingen stress,,,Inga massor av JULklappar,,

Bara Moi och Per...

Med bordet fyllt av god mat/Dryck,,,

Idag ska det ätas tills det sprutar ur öronen,,,

 

Fast ärligt talat så saknar jag faktiskt (lite) fullt ös på JULAFTON...

Kaos,,,Ett berg av Julklappar,,Stress,,,

Ungar som helst av allt vill slita upp pappret på ALLA sina paket samtidigt..Hehehe..

Men,,vi kommer att ha det grymt mysigt här hemma,,,

Och jag hoppas att ni alla andra får det oxå...

 

Så till er alla från lilla Moi..

En riktigt GOD JUL idag..

Tjooo  











Av Lisa - 23 december 2012 21:33

Och vi gör inte så mycket här hemma,,,,

Jag hade tänkt att köpa Bingolotter,,,Men jag avstod..

Jag orkar inte/har ingen lust att sitta och glo på det i flera timmar..

Och artisterna är väl inga som jag tar av mig hatten för heller..

Lotta Engberg och Christer Sjögren,,,Neeeeee...

Som jag skrev förut,,,

Tvättstugan har det vart för min del...

Stupröret

   

utanför tvättstugan,,,

Mucho IS är det på röret..

Det ÄR verkligen mucho mucho is..

Mycket värme försvinner ut genom taket och bildar IS,,,,

Jag har hunnit med att städa oxå...

Vilket egentligen kanske inte behövdes...

Vi blir ju helt allena i morgon,,,Moi och Per..

Lite tråkigt,,,,,

Men vi kommer att ha det jättemajsigt i varandras sällskap...

Det blir Julmat,,,Kalle Anka,,Dans runt granen,,,Julklappar,,,Hehehe..

Näää,,Kanske dags att vika tvätt och lägga in där den ska vara...

Ha en grymt trevlig uppesittarkväll allihopa...

Tjooo  





Av Lisa - 23 december 2012 15:54

Endast 1 dag kvar..  

Men innan dess ska jag till tvättstugan,,

Med en stor förhoppning om att det är folktomt där..Hehe..

Kanske att dammsugaren får komma ut från garderoben oxå..

Det skulle behövas,,Dammråttorna far omkring som bara f-n här hemma..


Var på Willys en sväng förut,,lite komplettering av sånt vi hade glömt..

 

Bl a 2 Korsordstidningar...till Moi och till Per...

1 Superduperenkel och 1 Superenkel...

Det återstår bara,,,vem av oss ska ha vilken ???


Köttbullarna till i morgon är precis klara..

 

Och vi har tjuvätit några till middag m Potatismos och Sås till...

Grymt gott...

Tjooo  

Ovido - Quiz & Flashcards