Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 18 december 2012 18:15

på Nacka Forum..

 

Där inne finns det en viss risk för att gå vilse..

Det är STORT med många affärer att springa in och ut i...

Jag tror faktiskt att dom flesta lite "billigare" klädbutikerna finns där...

Japp,,det blev ett par tröjor,,,Fint.. 

Egentligen åkte jag dit för att leta lim till pistolerna på jobbet..

 

Överallt var det slut,,,Grrrr..

Svettig som f-n i min nya fina dunjacka efter allt spring,,,

Så fanns det en sista chans:

Panduro Hobby.....Yeeeeeess,,där fanns det..

Eleverna behöver det i morgon när det ska limmas Pepparkakshus....

Smält socker är absolut ingen bra idè..

Det finns ju en del elever som knappt har koll på sig själva,,Hehehe

Tjooo  

Av Lisa - 17 december 2012 20:19

Äntligen har hysterin lagt sig om den meningslösa diskussionen..

 

Allvarligt,,,

Det är fasiken det enda som har figurerat på de flesta sociala nätverk sen 1 vecka tillbaka..

Jag har inte "likat" ett endaste av dom inläggen..

Ganska stolt över mig själv faktiskt..Hehehe..

Det finns annat i världen som ÄR viktigare...

Egypten

Syrien

Afganistan

Svält

Naturkatastrofer

mm mm mm..

Religion kan vi definitivt ta med i krigshärjade länder som orsak

till konflikter....

Utan att gå in närmare på det,,,,Religion alltså..

I ärlighetens namn så är jag sjukt trött på hur vi

bombas med bilder på skadade barn i krigets Syrien..

På gråtande kvinnor vars män har dödats i bombattacker...

Vad kan omvärlden bidra med till dessa människor ??

Vad gör omvärlden för dessa människor ??

Vad tillåts omvärlden att göra för dessa människor ??

Inte mycket,,,tror jag personligen..

Som lider så in i helvete,,,

Jag själv kan inte ens sätta mig in i deras situation...

Jag har ett jobb som jag trivs jättebra med...

Jag har mat på bordet...

Jag kan gå ut och gå utan att vara rädd att komma mitt i en skottsalva...

Jag har varmt och kallt rinnande vatten inomhus...

Jag har tillgång till att tvätta mina kläder....

Och allt det andra som tillhör vardagen,,,

Som vi,,,många tar för givet i Sverige...

Vi är födda i en hyfsat bra del av världen...

Hoppla Hoppla,,,,

Nu blev det kanske ett lite väl djupt inlägg om världens elände...

Men,,Jag kan tycka att vi i Sverige är "lite" väl gnälliga ibland...

Jag tillhör oxå den skaran...som gnäller

och har åsikter om mycket som är galet i vårt land Sverige...

Men,,att det blir ramaskri bland Sveriges befolkning

över att en del barn inte fick vara pepparkaksgubbar,,,

Njaaaa,,där hängde jag inte riktigt med...

Tjooo  






Av Lisa - 17 december 2012 16:28

Eller hur...

Tomtar på loftet,,,,

Inte alla hästar hemma,,,

 

Jag tog fel på dag...

Inte idag,,,,På Onsdag har vi pysseldag...

Jajaja,,så är det,,,

Tror faktiskt att tant är i stort behov av lite semester...

Men,,I morgon har eleverna iaf Friluftsdag..

Det är jag helt säker på,,,,


Har suttit inne på nätet och kollat runt lite nu sen jag kom hem...

På lite olika saker,,,

Tänk vad mycket som finns,,som man egentligen INTE behöver..

 

Men,,,Fy f-n vilket coolt knivställ...

Det skulle jag vilja köpa,,,

Synd att det är så sjukt dyrt,,,Runt 1000-lappen..

Hmmmm,,Tål att tänkas på,,

Tjooo  

Av Lisa - 16 december 2012 20:39

Finalen,,,

Nu är det sista avsnittet för den här säsongen...Snyft..

     

 Jag kommer att sakna dom tokiga Amerikanarna,,,

Innan det programmet var det tvättstugan som gällde,,,

Där flöt allt på smiidigt..

Bara det att låset på tvättstugans dörr var trasigt..

Så det låg en bok emellan för att dörren inte skulle åka igen..

Himla tur att det finns ett litet bibliotek inne i tvättstugan..

Det står en hel radda med böcker på fönsterbrädorna...

 

Trevlig 3e Advent till er alla... 

I morgon är en ny dag...med pyssel i skolan för alla elever..

Spännande,,,Pepparkakshustävling...

Tjooo  


Av Lisa - 16 december 2012 13:20

Nu har jag legat i soffan och läst igenom

 

Aftonbladets bilaga...

Vi gick iväg och postade JULkorten

Då passade jag på att köpa mig lite "godis"...

Tidningen alltså,,,,Inget att stoppa i munnen..Hehe

Nu när jag har läst ut den,,,vad ska jag göra då ???

Jag tror faktiskt att jag "chillar" en stund i soffan...

Det är jag bra på,,,Chilla...

Jaamen,,det är ju så härligt att inte göra nånting,,,

Tant ska nog ta och städa våningen lite senare...

Och det bästa av allt : Tvättstugan...

Tjooo    

Av Lisa - 16 december 2012 10:58

Den här helgen har jag ätit HELA tiden..

Och jag har stoppat i mig allt möjligt...Hehe..

Vad passade väl bättre och avsluta kvällen med igår dårå ???

 

Johodå,,det blev lite Räkor m tillbehör,,

Det var riktigt gott,,,

Näää,,Idag får det bli en "nyttig" dag,,,

Godiset är slut,,,Saffransbullarna ligger i frysen,,,

Och jag ska INTE köpa nåt onyttigt idag...

Tjooo   

Av Lisa - 16 december 2012 06:38

med sista avsnittet igår kväll..

Det kan väl ändå inte ha undgått någon..

 

Personligen tycker jag att denna omgång har varit superduper..

En del av dessa artister hade jag ingen koll på alls...

Meen,,,Fii Faan vad bra det har varit..

Magnus Uggla var min stora favvo innan programmet satte igång,,,

En hemlis,,,Och det är han fortfarande,,,

 

Jag gjorde en sats Saffransbullar igår...

Och i köket såg det ut som om jag hade haft värsta grymma festen,,

Alltså STÖKIGT...

Men,,som den duktiga och effektiva (Hahaha,,Not) människa som jag är

så blev jag klar i köket precis innan sista programmet av

Så Mycket Bättre började..

Och Bullarna då !!!

 

Dom blev sjukt GODA..

Jag delade degen i 2 bitar....

Så av den första biten :

Blev det en fyllning av Mandelmassa,,Vit choklad och Russin..

Den andra biten :

Smör,,Socker och Russin...

Jag tryckte i mig 2 bullar med lätthet,,

Skulle ha kunnat ätit flera,,

Nu ligger dom i frysen,,,

Dom ska med till jobbet i morgon,,

Tjooo  


Av Lisa - 15 december 2012 15:52

i middagsmaten och bakning

 

Hur tänkte tant nu...Förmodligen inte alls,,

Degen är klar nu,,

Men inte middagen,,, Inte riktigt än...

Saffransdegen håller på att jäsa över kanten på bunken..

Kanske skulle vara dags att investera i en STÖRRE bunke...

Näää,,Nu in i köket och fortsätta...

Tjooo  

Ovido - Quiz & Flashcards