Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 8 december 2012 13:25

Vi drog till landet en sväng..

Per ville ploga därute..

 

Och det var en del snö därute,,

Undrar om det inte är en aning mer snö därute än hemma i hooden..

 

Ojojojoj,,,Mycket snö är det..

Blir det töväder så blir det till att skotta taket,,Inget roligt alls..

 

Tripp Trapp Trull,,,Vinterförvarade...

Båtsäsongen verkar väldigt lååångt borta just nu..

Först blir det till att fira Jul och Nyår...Mysigt..

Sen kan man börja längta till Våren och Sommaren..

Just nu känns det väldigt skönt att det snart är Jullov iaf..


Undrar om inte tant ska städa igenom våningen nu..

 

Vi har väldigt många husdjur (dammråttor)  hemma just nu,,

Och det är väl ingen risk att dom försvinner av sig själva..

I stället har dom en tendens att föröka sig i rask takt,,Hehehe..

Tjooo  


Av Lisa - 8 december 2012 06:35

jag såg alla uppträdanden..

Och Gustavsson

Men när nyheterna började..

Då orkade tant inte hålla sig vaken..

Så det blev lopplådan,,

 

Halleluja för Internet..

Jag läste nu på morgonen att lilla fröken Awa tog hem segern..

Med all rätt,,Nu ska jag inte skriva: Vad var det jag sa..Hahaha..

Skämtåsido,,Hon är grym och hon är "bara" 15 år..

Hon är född  helt enkelt..

GRATTIS till henne..

Tjooo  


Av Lisa - 7 december 2012 18:48

Äääääntligen,,

  

Eller,,,,,NOT,,Hahaha..

Den här killen satt snett framför mig när jag åkte t-banan hem förut kl 16.00

Han hade bästa outfiten på sig,,så bergis har han varit och käkat Julbord nånstans..

Och "råkade" få i sig 1 snaps för mycket innanför västen,,

Jag är verkligen inte avundsjuk på honom,,,

Han var riktigt blarig,,Och var ganska blek om nosen,,

Tjooo  

  

Av Lisa - 6 december 2012 20:27

Riktigt härligt faktiskt...

Men jag måste tyvärr ge dom som plogar/skottar en riktigt STOR j-a känga därbak...

Det är sjukt dålig framkomlighet på småvägarna och på trottoarerna i hooden..

Jag kan inte köra med min lilla bil på gatan...

 

Den inringade bilen på parkeringsplatsen,,,det e min bil de...

Fast nu ikväll är det inte så mycket snö på henne...

Per har varit nere och tagit väck snön PÅ henne...

Och en del skottning runt henne har han oxå gjort,,,Lite återstår..

Tack för det Per,,P&K till dig.. 

Jag vågar inte köra ut henne på gatan,,

Då blir jag väl stående i dom grymt djupa däckspåren..

Så det får väl bli kommunala färdmedel i morgon oxå..

Det var väl tur att tant hade alla hästar inne idag...

 

Och gick in till Pressbyrån och köpte sig en till remsa...

Jag har hört att remsorna ska försvinna från SLs sortiment..

Men,,tydligen är inte det förräns i Augusti,,

innan dess ska jag väl hinna åka runt i Stockholm,,

Igår eftermiddag blev det till att gå och stå i typ 4 timmar,,,Ajajajaj..

Och idag tog jag mig en promenad från

Medis till Skanstull i snömodden och på icke plogade trottoarer,,Puuhh...

  i Stövlarna som ligger till höger...

Det var verkigen inte snällt mot mina fötter,,Ont Ont och Ont...

Tant är inte van att gå i klackskor,,

 

Ärligt talat så skulle nog moi behöva en del fotmassage/fotvård,,Hehehe

Eftersom jag ska upp tidigt så blir det nog lopplådan alldeles strax

  Tjooo   





Av Lisa - 5 december 2012 20:34

Inte bara för mig utan för alla Stockholmare..

Det började med T-banan i morse..

Vi stod stilla vid Gullmarsplan,,vilket resulterade i att jag missade Saltsjöbanan..

Jajaja,,inte så mycket att explodera åt..

Gick in och värmde mig i Pressbyrån,,

Jag var inte ensam om det..

 

Tåget kom efter att jag väntat i typ 15 minuter..

 

Vi var 3 personer i vagnen,,varav en klev av efter 2 stationer..

Då var det jag och en utländsk byggare,,,

Läskigt,,,,Det kan ju vara värsta psykopaten som sitter där..

 

En bild över Badholmen..

 

Insnöad Infart till skolan..

Pga snökaoset,,,så bidde det ingen mat till eleverna,,,

Så dom fick gå hem vid 12-tiden,,,

Jag gick ju oxå tidigare dårå,,

Ahhh,,Härligt att komma hem lite tidigare,,

Eller hur!!!!!!!! Hahahahaha

Den tog lite över 3 timmar för mig att komma hem..

Det var byte av tåg på banan 2 ggr..

Och ingenting sa dom i högtalarna...

Joo,,dom sa en sak om och om igen...den slingan gick väl var 4 min...

Tågen är 20 minuter försenade pga av snöläget...

Som om vi passagerare inte hade sett att det snöade,,,

Dom sa aldrig när tågen skulle komma,,bara att dom var försenade 20 min,,,

Jag skiter fullständigt i att tågen kommer om 20 min...

Jag vill veta när dom avgår från stationen...Basta...

Efter 3 sorger och lika många bedrövelser var jag då i Slussen,,,

Samma sak där med T-banan,,,,Förseningar,,,

Till slut så kom jag hem,,,Halleluja...

Och det var verkligen i sista minuten,,,Min blåsa höll på att sprängas..

Satan i gatan vad skönt det var att komma hem till värmen och closetten...

Tjooo  

Av Lisa - 5 december 2012 19:58

inlägget som är före det här innehåller en liten filmsnutt på Korven

när hon sitter på bordet och sopar ner mitt Lypsyl...

Men jag kan inte se filmen på bloggen,,Grrrrrr....

Jag har gjort efter konstens alla regler...

Jag får väl se om det löser sig..

Tjooo      


Av Lisa - 5 december 2012 19:42

har grymt tråkigt hemma i våningen ibland..

Då roar man sig själv med en del hyss..

Genom att ha ner saker från bordet,,,Som i detta fall mitt Lypsyl..


  Hon sitter gärna under granen oxå och slår ner kulorna så dom hamnar på golvet..

Och det var väl tur att jag var smart nog och köpte

PLASTKULOR,,,

Tjooo  


Av Lisa - 4 december 2012 20:40

 

(Ursäkta suddig bild,,,Men det suddiga gör så att man inte ser rynkorna,,,Hahaha)

Moi i nya fina jackan,,,

Jag hade bara en tunn skjorta under...

Frös jag,,,,,Näääää..Underbart härligt..

Men,,sen var det ju inte så kallt i morse,,,endast -10 grader...

Och inatt/tidig morgon ska det snöa som satan...

Nu till den stora frågan:

Kommer jag att kunna åka bilen till jobbet i morgon bitti...

Jag åker ju hemifrån vid 06.30,,,

Oftast har dom inte hunnit att ploga vid den tiden..

Jajaja,,I morgon är en annan dag,,

I nödfall kan jag ta T-banan och Saltsjöbanan...

Men då måste jag kliva upp och åka iväg i ottan...

Mmmm,,Jag ska nog gå in och kolla tider på tågen nu..

Tjooo    



Ovido - Quiz & Flashcards