Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 4 december 2012 18:47

verkar ju vara en trevlig prick..

Och så har hon ju titeln: Sthlms Sjukvårdslandstingsråd..

(För info till er som inte vet det..)

Hon blev intervjuad på Radio Sthlm idag..

Hon är väldigt stolt över sitt Vårdval Sthlm..

Att fritt välja Vårdcentral,,Sjukhus...

Jag är oxå nöjd med det,,,dom  gånger jag själv har nyttjat läkarvården..

Perfekt att kunna välja:

Nära jobbet

Nära hemmet

Osv Osv...

Reportrarna upp en fråga:

Hon hade ju själv varit inne på operation för ett tag sen...

Hur var vistelsen och bemötandet på Sjukhuset ??

Åhhh,,Filippa var sååå nöjd,,

Jättebra och proffesionellt bemötande på sjukhuset...

Tom maten är god,,drar hon till med,,,,

Reportrarna :

Fanns möjligheten att hon fick bra bemötande bara för att hon är den hon är ??

Filippa : Nääää,,det tror jag absolut inte..

Skojar du,,tänkte jag för mig själv...

Det är väl självklart att det var exta mycket fjäskande för henne..

Så är det bara,,,Capiche...


Till sist..

 

 Hahahaha,,  

Tjooo    







  

Av Lisa - 3 december 2012 20:35

Jag stannade till vid Sickla idag på väg hem efter jobbet..

Skulle kolla lite i affärerna tänkte jag..

Och vad hittade jag då ????

Johodå,,,en ny Dunparkas inne på Stadium..

 

Det var faktiskt inte meningen att jag skulle köpa en ny Jacka,,,

Men,,Jag har ingen sån där varm och gosig Jacka..

Billig var den oxå,,Nedsatt med 500 spänn,,

Så den kostade "endast" 1000 spänn..

Nu blir det Hårt Bröd och vatten resten av månaden för min del...


Jag har en Skinnpäls,,som jag fick av Svärmor för typ 8-9 år sen..

Vilken hon hade haft när hennes yngsta son spelade Hockey i ungdomens dar..Long way back...

Stå som Hockeymamma vid rinken,,,Då gäller det att vara varmt klädd..

 

Den har varit min favvo i alla dessa år..

Men nu sjunger snyggingen på sista versen,,,

Sömmarna spricker,,,Snyft..  

Tjooo  



Av Lisa - 3 december 2012 18:12

igen,,

Helgerna går så grymt fort..

Jajaja,,Visst veckorna går fort dom oxå..

Nu är det bara 16 arbetsdagar med eleverna på skolan..

Sen är det LOV för dom,,Vi andra jobbar några dagar till...

 

Bilden visar temperaturen inne i mitt kylrum i morse...

Temperaturen fladdrade upp och ner hela morgonen..

Den var uppe i 7 grader ibland,,,,

Så här är läget :

Aggregatet till kylrummet står ute i friska luften,,,,

Och Aggregatet brukar lägga av vid typ -12,,-13 grader...

Då blir det ju rumstemperatur i kylrummet...INTE BRA.....

Så jag bar ut alla känsliga varor (Mjölk,,Charkprodukter)

 

Det som är på bilden,,,Klarar av det varma klimatet finfint...

Det får stå kvar där inne,,

Vi får välan se om det blir sååå himla kallt inatt som dom har sagt...

Om så är fallet,,är det garanterat varmt i kylrummet när jag kommer till jobbet i morgonbitti..

Meen,,det mina vänner det är i morgon det...

Inte bra för tants hjärta att oroa sig i onödan...

Tjooo  




Av Lisa - 2 december 2012 21:39

är tänd ikväll

 

Satan i Gatan,,vad fint det är..

Allvarligt,,,så här pyntat som jag har i år...och så mycket pryttlingar som jag handlade idag..

Det har jag bergis inte haft/köpt sen Andreas (sonen) var liten..

Och det mina vänner är Looong Way Back....

Han har precis fyllt 25 år,,den lille mannen..

Vi har haft våra duster genom åren....

Och så har Vi inte världens bästa relation,,Han och Jag..

Och det är jättetragiskt..

Men vi har kommit så långt nu iaf att vi pratar med varandra...

Vilket vi inte har gjort på typ 1 år innan dess...

Vi får välan se vart det hela leder...


Ha en riktigt bra 1a Advent alla...

För min del har den varit helt ok,,,,,

Men jag missade ju att köpa årets Glögg..för att ha till idag...

Fast,,,det gör inte så mycket,,Det är Jobbdag i morgon..

Och jag ska köra bil tidigt...

Tjooo  




Av Lisa - 2 december 2012 19:32

som vanligt på Söndagar..

Och självklart en del strul oxå,,som vanligt..

I-lands problem !!!!!

Jag får vara glad över att det över huvudtaget finns en

fungerande tvättstuga,,,,Hehehe

Drömmen är ju att ha en egen tvättmaskin hemma i våningen..


När jag var och handlade idag så köpte jag en ny Dörrmatta..

Den gamla har Tjockisen använt som klösbräda..

 

Den innersta är den gamla,,

Fast det förstår ni nog redan,,Hehehe..

Den yttersta vet jag är tålig som satan,,

Nu kan hon klösa som attan den lilla kattan....


Dags att ta sig till tvättstugan och hämta tvätten..

Sen blir det Allt För Sverige...

Tjooo  




Av Lisa - 2 december 2012 16:08

är klädd,,,

   

Den blev jättefin,,tycker jag själv dårå..

Nästan bara grått och blänkande silver färger i granen,,

Jag ska kanske ha nåt mer i rött,,som bryter av det gråa..

 

Adventsljusstaken färdigpreppad för att tändas..

Den köpte jag oxå idag,,Det blev fint...

 

Lösa bokstäver i GOD JUL..

Oxå jättefina,,

Jag ska hänga upp gardiner,,och ta fram dukar snart..

Ojojoj,,Så här mycket Julpryttlingar som jag har framme i år,,

Har jag inte haft framme på hur måååånga år som helst..

Lite roligt faktiskt att pynta..

Tjooo   


Av Lisa - 2 december 2012 14:04

stannade jag till vid idag på min resa..

 

Fick en del handlat där inne..

Men,,Jag kommer säkert att handla lite mer Julsaker i veckan..

Efter Port 73 åkte jag vidare till Haninge Centrum..

Och in på Clas Olsson..

 

Efter att jag hade hittat det jag skulle köpa...

Så blev det till att stå i kö..Åhhhhh..

Efter 2 timmar på vift,,så hade jag blivit sjukt kissnödig..

Jajaja,,det var bara att knipa ihop och se glad ut..

Detta var ju sista stoppet,,sen hemåt...

 

Jag hittade iaf foten som jag behövde..

Det blev den billigaste och fulaste foten,,

Men,,vad gör det,,,

Plastbaljan under ska jag ta bort,,

Eftersom,,Granen behöver ju inget vatten,,Härligt..

Näää,,Nu ska Pryttlingarna upp i granen..

Tjooo  

Av Lisa - 2 december 2012 07:00

Idag 

Och vilken advent det är sen,,

-6 grader ute och glittrande snö på backen.. 

Sitter med min 3e kopp kaffe..Gott..

Idag ska jag iväg och handla lite..

Jag hade tänkt att jag ska åka till IKEA,,

Men jag tror att det får bli åt Haninge i stället..

Allvarligt talat,,Jag har INTE så mycket julsaker hemma..

Dom flesta pryttlingarna ligger på landet..

Jag har ingenting att hänga i granen..

Och jag har ingenting att ställa granen i..

Jag har ingen adventsljusstake..

 

När jag ändå åker iväg idag på en heldag shopping..

Så finns det en del andra saker jag ska kolla in oxå..

Typ kläder,,Parfym,,Kosmetik,,

IKEA har ju tyvärr "bara" inredningdetaljer,,

Tjooo  

Ovido - Quiz & Flashcards