Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 15 december 2012 13:35

är här,,,

Vi hann åka och handla innan den började spruta snö..

Jag skrev lite JULkort förut,,Sååååå 90 tal,,men sååååå roligt..

 

Med hjälp av assistenten,,

Fast hon låg mest på latsidan,,,och roade sig med att ha ner pennorna från bordet..

Jag skrev på Fejsbook om att det är nu i dessa tider

man märker om man har några släktingar kvar,,Hehehe..

Kommer det några JULkort eller inte...

Personligen tycker jag att det är jättekul att skriva JULkort...

Det är självklart lite roligt om man får några själv i brevlådan,,,

Tjooo  


Av Lisa - 15 december 2012 09:29

Idag väntas tydligen oväder med plusgrader..Hua..

Igårkväll blev det lite Tv-tittande (som vanligt)..

Men det fanns för fasen inget bra att titta på..

Diggilooturnen från i somras,,

Nja,,,Inget vidare bra,,,,Rent av uruselt...

 

En påse sockerbomb till kvällen blev det allt...

INGET plockgodis i dessa sjukdomstider..

Man vet ju inte vart alla ungar och vuxna har varit med sina händer..

Ungar som står och nyser/hostar medans dom plockar godis ur behållarna..

Nääää,,det blev en 500 grams färdigpackad påse med Wienergummin..

Jag mofflade väl i mig MINST 2/3 av påsens innehåll i går kväll,,,

Jag äter tills jag mår illa,,,

Sen avstår jag för en liten stund,,,efter 1/2 timme är jag på skålen igen,,,Hmmmm

Det är ett mycket sjukt beteende...

Undrar jag vad det beteendet kallas ??

Nu ska vi åka och handla INNAN snön och blåsten kommer till oss..

Tjooo  




Av Lisa - 15 december 2012 07:53

Jag har varit inne och läst om massakern på lite olika Svenska sidor..

Även på Amerikanska nyhetssidor..

Det är lite olika bud om vad som har hänt..

Hursomhaver så är det alldeles fruktansvärt,,,

 

Adam Lanza har tagit livet på minst 27 personer,,,

Och Dom flesta av offren var små barn,,

Det är helt sjukt...

Vapnen hade han tydligen tagit hemma hos mamma,,som hade vapenlicens..

Hur i helskotta kan man låta "vanliga" människor få ta

vapenlicens och sen få förvara vapen hemma..

Är man så grymt rädd i USA att man måste ha vapen,,

Har man det vid sängen när man sover,,ifall det kommer nån inbrottstjuv ??

Eller går man omkring med det i handväskan om det skulle hända

nåt när man är ute och tex handlar ??

Den unga pojken hade säkert fått tag på vapen

även om mamman inte hade haft det hemma..

Vapenlicensen är helt skruvad i USA...

Jag lider verkligen med barnens föräldrar i det horribla som har hänt..

Oskyldiga barn och vuxna oxå för den del delen,,

Har blivit fråntagna sina liv

Utav en mycket sjuk pojke på endast 20 år..

Mina tankar går till familjerna som inte har sina nära och kära kvar hos sig...

Tjooo



Av Lisa - 14 december 2012 18:50

Så här ser det ut när sopgubbarna har varit hos oss nu när det är snö på området

 

Dom är så fruktansvärt tjuriga,,

Så som "bara" vi tanter kan bli,,

Eller jag kanske ska tala för mig själv,,  

Demonstrativt lämnar dom dom sopkärlet (som är tömt)

utanför och lägger en spade uppepå..

En liten pik till moi,,att jag måste skotta..

Tjooo  


Av Lisa - 13 december 2012 21:22

Kallvattnet ät tillbaka..

Nu kan tant duscha i morgonbitti,,,Yeees..


Lite bilder från vårt Luciaframträdande idag..

Det var jättefint..

Och dom var verkligen asaduktiga de gulliga 6orna..

Det var dom som VAR Luciaframträdandet..

   

Allt gick enligt planerna (tror jag)

Annars var dan ganska rörig idag,,,

Eleverna känns mer vilda än tama,,Hehehe..

Det är ju snart lov för dom,,,och JULEN närmar sig med stormsteg...

Nää,,nu ska tant gå och lägga sig..

Jag är ruskigt trött idag..

Tjooo  

Av Lisa - 13 december 2012 19:12

Pga en läcka i backen

 

Kallvattnet är avstängt,,,Men varmvattnet funkar..

Det är ju jättejobbigt juuu,,

Jag vet att det är en fis i rymden,,,

Det finns värre saker i världen att oroa sig för..

JAG har iaf :

Tak över huvudet

Värme

Rena kläder

Mat

Rinnande vatten inomhus

mm,,mm,,mm....

 Tjooo 



Av Lisa - 12 december 2012 20:21

för våra elever idag..Hääärligt,,för dom alltså..

Och i morgon är det Luciafirande..

Vi har alltid 6orna som går Luciatåg för alla oss andra...

Det ska bli riktigt roligt och se vad dom har övat in...

Så måste jag sticka till MO i morgon bitti...

För inköp av Pepparkakor och Saft..

För det blir fika för dom i morgon,,,

Och hoppas hoppas att det kommer mååånga föräldrar och syskon

som vill kolla in tåget,,  


 

Idag på eftermiddagen fixade jag fika IGEN.....

F-n,,,,det blir ju fika varenda dag nu innan Jul..

Visst,,Jag kan avstå,,

Men,,det är ju såå gott..

Näää,,,Efter Nyår,,då jädrar,,då blir det ransonering i sötsaker OCH motion i mängder...

Eller NOT...Hehehe..

Tjooo  



Av Lisa - 11 december 2012 21:01

så åkte ju jag kommunalt 3 dagar,,efter det enorma snöfallet..

Till och från jobbet...

Och jag var tyvärr tvungen att gå upp lite tidigare för att hinna med en

T-bana som gick 06.03 för att hinna med

Saltsjöbanan som gick 06.20

Och 07.10 var jag framme på jobbet,,,

Jag var ju tvungen att gå upp strax innan 05.00

för att hinna göra mig i ordning innan färden..

 

Så väckarklockan ställdes såklart i tid (trodde jag)

Igår kväll av en händelse så kollade jag tiden på väckarklockan...

Vaaad i helskotta !!!!!!!

Jag hade haft kockan på väckning vid 06.00...När den skulle stå på 05.00

Alltså en hel timme fel...

Aaaaahmen,,,vilken tur att tant nästan alltid vaknar tidigare än klockan dårå..

Tjooo  




Ovido - Quiz & Flashcards