Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 10 december 2012 19:25

Jag har inte suttit och kollat på Nobelprisutdelningen,,

Det är bara helt enkelt för mycket,,,,Boooooring..

Jag beundrar dom som sitter där inne och bara

lyssnar,,lyssnar och lyssnar...ler och klappar händerna ibland...

Jag själv skulle ha fallit i sömn redan efter typ 15 min...

En liten hemlis :

När vi är på KickOff med jobbet..

Så står VDn och pratar siffror och annat smått o gott..

Det är riktigt tråkigt att lyssna på...

Och,,det HAR hänt att tant har somnat undet denna info,,Hahaha.

Åter till Nobel...

 

Aaahmeen,,,,Satan i gatan..

Vad snygg hon var idag,,,Hela hon var så snygg så snygg..

Och färgen på klänningen,,Shiiiit vad fin den var på henne..

Ikväll blir det Party Party för dom fiina..

Jag får väl ta och titta på Tvn,,på alla fina människor och dess kläder

Och kanske dressa upp mig och sitta hemma i soffan med Per och utbringa en skål då och då ..

Eller NOT,,,,,

Tjooo  

Av Lisa - 10 december 2012 18:04

Sådärja,,,

Nu blev han lite firad på jobbet oxå..

 Kladdkaka,,Grädde,,Bär och en liten klick Jordgubbsglass..

Inte direkt tillräckligt lyxigt för en 50åring..(tycker jag)..

Men,,ärligt talat så var det riktigt gott,,

Jag är fortfarande mätt,,,,

Och där har vi Födelsedagsbarnet Himself...

VÄLDIGT koncentrerad när han tar sig lite godsaker..

Innan godsakerna  så stämde vi alla upp till sång....för 50åringen..

Halleluja,,att vi har en sångerska bland oss som kan ta ton,,,Hehehe.. 

Nu kommer säkert Per att bli lite putt på mig...

När jag skriver 50åringen hela tiden..

Men,,han får stå ut med det,,,

Jag själv är ju sjukt nära till 50,,,bara typ 2 och 1 halvt år kvar...

Tjooo  


Av Lisa - 9 december 2012 21:15

och alla måsten är avklarade,,Tvättstuga,,Middag,,Disk,,

Städade gjorde jag igår så det slapp jag idag..

Vi åkte iväg till Willys i Länna för lite handling tidigare på eftermiddagen,,,

 

Nynäsvägen med Nynäsbacken och fullt med människor...

Tänk,,,när jag var liten (mindre) och åkte där..

Då var backen så låååååång och brant,,Hehehe..

Senare när jag själv fick barn så blev det backen igen..

Antingen stod jag och väntade uppe,,

Eller så fick jag springa ner och hjälpa till att dra upp pulkan/Racern..

efter att sonen hade åkt själv..

Eller så fick jag äran att åka med sonen nerför backen.

Men,,på det stora hela är det en kanonbacke för dom lite yngre...


 

Dessa Clementiner köpte jag i Torsdags på ICA i Kärrtorp...

Av dom 6 som var kvar,,,så var det 3 st som var mögliga...

På 4 dagar har dom blitt förstörda,,,,Verkligen skitdåligt..

Dom har säkert inte blivit så varsamt hanterade på vägen till Sverige..

Givetvis blev det nya fräscha och fina på Willys..


En ny trevlig vecka börjar i morgon,,,

Nu är det intensivt på skolan,,,

Med Luciafirande,,Pysseldagar mm mm..

Nu är det ju för sjutton bara 2 veckor kvar,,,

sen blir det lite ledigt,,,Härligt...

Tjooo  



Av Lisa - 9 december 2012 13:08

på morgonkvisten,,

Utan att kolla upp,,så trodde jag att butikerna öppnade kl 10.00

Men icke det,,

Jag kom in till Söder vid 10.30

INGENTING,,verkligen INGENTING var öppet..

 

Vad göra då,,,

Johodå,,,,Gå på Fincafè..Gunnarsons...

och lyxa till det med en Kaffe och en Kanelbulle..

Meen,,attans vad dyrt det var..59 spänn för kalaset..

Tant höll på att trilla baklänges,,,,

Det märks att jag aldrig är ute och fikar,,

Har absolut inte en aning om priserna..

En kommentar på fejsbook om mitt köp:

Oj,,det lät ändå rätt billigt för att vara i stan,,

Det är inte ovanligt att man får betala 80-90 spänn för att fika...

Ahmeeen,,dra åt H-e,,är det verkligen så...

Då är det ju mycket billigare att gå och ta sig en Öl på Happy Hour..Hehe..


 

Till Per igår så köpte jag bl a en Dunparkas...Jättefin..

Han provade den,,och den satt liiiiiiite tajt,,

Det var den jag skulle byta idag dårå...

När sliter fram Jackan och Kvittot så får jag

lite Info om att det var en Damjacka jag hade köpt,,,

Aaaaaahh,,Stupid me,,  

Inte konstigt att den satt tajt,,

Så jag bytte bara modell INTE storlek..

Och Den är ju som gjord för honom,,,Sitter perfekt...

Tjooo  





Av Lisa - 9 december 2012 09:08

Nu har jag kollat över "alla" (hahaha) mina finanser...

Dagens stora skämt,,

Jajaja,,Jag hade iaf missat

 

Elräkningen,,Hur fasen kan man missa en E-faktura ???

JAG kan,,,Hmmmm..

Fick hem en påminnelse i brevlådan i Fredags,,

Jag har sagt det förut,,,Jag säger det igen:

Ibland går inte hissen ända upp...  

Nähä,,,Dags för tant börja att göra sig i ordning

för en tur in till Söder...

Tjooo  



Av Lisa - 9 december 2012 07:00

Halleluja,,,,

Både jag och Per har skottat som bara den vid min bil...

 

Men,,nu är äntligen gatan plogad oxå,,

Fy fasen vad skönt,,

På Måndag morgon kommer ordningen att vara återställd igen:

Jag åka bil till joppet,,Jiipppiie..

Idag ska jag åka in till Söder,,,Igen..

För vilken gång i ordningen ????

Per fick ju lite presenter av mig igår,,

I klädväg dårå,,

En del passade inte så jag ska åka in och byta till andra storlekar..

Jag underskattade visst storleken på honom..Hehehe..

Det är ju skitsvårt med storlekar..

Nu får det bli det frukost,,  

Tjooo  


Av Lisa - 8 december 2012 20:36

 

Och det är Darins dag..

Fy f-n vilken kille..

Han är ju jättecharmig och trevlig..

Skitkul att höra honom prata om sig själv...

Ödmjuk,,Trevlig,,Huvudet upp och fötterna ner,,,

Tjooo  

Av Lisa - 8 december 2012 17:43

       

Nu har jag och Per firat hans födelsedag,,

Firat och Firat,,det är väl synd och säga..

 

Det blev några paket i vår stilla ensamhet..

Han ville inte ha nåt firande,,

Så det var endast han och jag...

 

Och tårta ja,,,Näääää,,det blev ingen..

Hoppas att din kväll blir bra Per..

Puss och Kram till dig älsklingen...

  




Ovido - Quiz & Flashcards