Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 23 december 2012 06:27

det blev inga Miljoner på Stryket..

Det var väl tråkigt dårå,,

Jag får hålla hoppet till min Trisslott som jag har skrapat fram 60 kr på..

Det får bli nya lotter idag..

Igår blev det ingenting gjort..

Jag satt mest i soffan hela dagen,,Lite segt kanske..

Jag får nog hitta på nåt att göra idag,,,


Det här trillade in genom brevinkastet igår..

För några månader sen var jag hos Gynekologen och tog Cellprov..

Och,,tack o lov,,,är allt normalt,,inga förändringar här inte...

Men,,om svaret hade varit åt det andra hållet,,,,onormalt...

Hade brevet kommit även då i brevlådan ???

2 dagar innan JULafton..

Vilken fin JULklapp i såna fall..

Tjooo   


Av Lisa - 22 december 2012 13:59

På fejsbook cirkulerar det ju allsköns humorbilder...

En del bättre och en del sämre..

 

Den här är ju bra,,,eller hur,,,Hahaha..

Jag sitter fortfarande på soffan och chillar iförd Morgonrock,,Skandal...

Meen,,,Jag har inte lust att göra nånting just nu,,,

Så sjukt skönt att bara vara,,,en ledigTant...

Tjooo  

Av Lisa - 22 december 2012 10:14

är ett härligt ställe att chilla  på idag när jag är LEDIG...

Jag sitter fortfarande i Morgonrock,,  

Jag kanske kanske ska börja tänka på att försöka bli anständig...

Alltså få mig mig dagens Outfit,,,,


Innan vi gick på Ledighet från jobbet igår...

Så slängde en av kollegorna ett litet system på stryket..

Jag tror vi är typ 10 pers med på kupongen,,50 kronor var..

Jag håller alla tummar på att det blir en STOR vinst...

Jag såg på skrapet av Triss i morse på 4an..

25 år-15,000/mån,,,Inte dumt,,,,Inte dumt alls...

Tjooo  


Av Lisa - 22 december 2012 06:14

igår  

Jag var lite trött i mössan på kvällen,,

Kanske inte trött så,,,Zzzzzzz

Men,,det kändes som om luften hade gått ur mig..

Nu är jag iaf ledig i typ 2 veckor,,,vilket ska bli Hallelujahärligt..

Fast,,,Vad ska jag hitta på under dessa lediga dagar ??

Inte den blekaste faktiskt..

Riktigt najs,,jag får ta dagarna som dom kommer...

Kanske att jag tar mig en tur till IKEA nån dag,,

Hmmm,,Det tål att tänkas på...


Igår eftermiddag åkte vi och handlade lite mat,,

 

Sen griljerade jag Skinkan

(Inte min Skinka dårå,,Hehehe)

Var det någon som fattade det där dåliga skämtet ???

Men,,Herre min Gud !!!!!!!! Vad gott det blev..

En Julmacka med ljummen Skinka på,,,Mmmmm..

När min son var liten,,,Long way back...

Då fanns inte dom här förkokta skinkorna,,som finns idag..

Då var man tvungen att antingen koka den eller köra den i ugnen först..

Det tog en jefla tid att få ordning på den då,,

Nu är det ju bara att fläska på med Ägg,,Senap,,Ströbröd,,

 

Och sen in i ugnen,,,,

Och Vips,,så är den klar på inom 20 minuter,,

Så det var verkligen INTE bättre förr,,,,

Tjooo  



Av Lisa - 20 december 2012 21:09

av mina snälla kollegor fick jag en kruka med Hyacinter..

Jag blev jätteglad och hade på riktigt INTE förväntat mig fina blommor

Jag trodde att vi skulle köpa till the Big Boss,,,

Som verkligen har gjort ett kanonjobb hos oss den här terminen,,,

Yiiiiohhoooo,,Jag brädade the Big Boss,,Hahaha,,,


Efter lunchen idag gick jag in i köket...

Och titta vad som stod på Diskbänken,,,

 

En liten Tårta...Med God Jul skrivet på kartongen,,

Från Roger (Driftmannen) som jobbar åt vår Fastighetsvärd (SFV)..

Han var på området idag och jobbade,,

Jag stötte på honom lite senare på eftermiddagen..

Jag tackade givetvis för Tårtan och Önskade honom oxå en God Jul och ett Gott Nytt år...

Jamen det var så lite så...sa han då...

Och Tårtan fick vi

för att han tycker att vi är så grymt lätta att samarbeta med...

Det värmde att höra det,,,


Vi får väl se om JORDEN finns kvar i morgon så vi kan smaka Godbiten...

Tjooo  


Av Lisa - 20 december 2012 18:34

igår kväll på jobbet..

Jag hade batteriet till kameran på laddning när jag kom hem 

för att ta lite bilder på glada kollegor och god mat...

Meen,,tydligen fick jag nån form av hjärnsläpp för kameran låg i min väska hela tiden..Grrr..

Det var iaf ett jättegott JULbord med allsköns JULmat...Mmmmm

Tack för det Klein`s Kitchen,,

Och till Tomas Klein himself,,,som hade fixat godsakerna..

Per och Moi stack vid 8.30,,vi ville se upplösningen av serien :

  

Morden i Sandhamn,,

Alla hade köpt varsin JULklapp runt 30 spänn..

För att senare på kvällen skulle det lekas en JULklappslek

Men,,vi åkte hem väry early,,så vi missade det roliga..

Fast det gjorde ingenting,,,


 Vi var några personer kort igår till maten,,,

Så det blev en del över som fick bli lunch idag...

 

Och idag har jag väl ätit för Kung och Fosterland,,,Hehehe..

Alltså jag har ätit mest hela tiden..

Mat,,Godis,,Kakor,,Mackor,,Jaa,,helt enkelt det som har funnits till hands,,

Nästan som om det vore sista den sista dagen,,,

 

Meen,,så är det ju..

I morgon 21/12-2012 går JORDEN under..

Jajaja,,då kan jag ju lika bra forstätta att äta ikväll oxå,,

Tjooo    




Av Lisa - 19 december 2012 16:41

Idag på jobbet har det varit pysseldag

Och Ojojoj vad dom har pysslat..

I Cafeèt var det Pepparkaksbygge..

Och det började inte speciellt bra,,,

Lite kaosartat var det allt...

Meen,,som vanligt så löste det sig till det bästa...

En bild på det vinnande bygget

 

Det var en tjej i 8an som var arbetsledare till sina klasskamrater i det teamet..

Hon hade tom gjort en ritning på hur hon ville att det skulle se ut,,,Bygget..

Och det var hon som gjorde den mesta dekorationen oxå...

Hon satt med en liten sprits och duttade på det gröna på 4 st granar,,,

Hon är sjukt duktig på att fixa och baka och pyssla..

Hon brukar ta med sig fika till sin Basgrupp på Fredagarna,,

Sen har vi ett till bidrag här...

Oxå det är bestämt av tjejer hur det skulle se ut..

Det var en grupp från 6an...

 

Det var oxå hur fint som helst...

Vi hade såklart en tävling på alla Byggen när dom var klara,,,

5 st bidrag blev det...

Bygget på första bilden vann tävlingen..

Sen kom säkert alla andra på en delad andraplats,,,

Bra kämpat allihopa,,,,,

Just nu sitter jag hemma i soffan och chillar,,,

Men,,,alldeles strax ska Per och Moi åka tillbaka till jobbet..

För lite samkväm med arbetskamraterna,,,

Vi ska käka JULbord och ha en trevlig avslutning....

Tjooo  




Av Lisa - 18 december 2012 20:11

Jag skrev ju häromdan om det här med att skriva JULkort..

Att jag tycker det är grymt roligt att skriva OCH så klart att få i brevlådan..

 

Det här fiina kortet låg i min brevlåda igår...

Det är från en väry old klasskamrat som läste mitt inlägg på Fejsbook..

Vad snällt av henne,,Jag blev JÄTTEglad..  


Nu har jag världens sida med massor av sjuka prylar..

Som det här duscdraperiet tex..

 

Visst är det lite coolt,,

Tjooo  

Ovido - Quiz & Flashcards